Hoe Twee Tieners Een Dropshipping Onderneming van €70.000 Begonnen Tijdens De Lockdown

Free stock photo of advertising, blue mug, branding

Met de wereldeconomie die zich in onbekend terrein bevindt, lijkt het misschien niet het meest gunstige moment om risico’s te nemen – vooral niet om een bedrijf te starten. Maar dat is niet de visie van twee ambitieuze Australische tieners. Lachie en Taylor zagen een kans om een experimentele dropshipping-winkel op te zetten om niet-medische producten te verkopen terwijl de wereld in lockdown ging, en ze grepen die kans. Het resultaat? Hun winkel maakte €70.000 in één maand. In deze aflevering van Start Yours vertellen deze tiener-ondernemers hoe ze hun dropshipping-winkel in minder dan drie uur lanceerden, de tests die ze uitvoerden, hun klantenservicetechnieken, en hoe ze eerdere mislukkingen omarmden om succesvol te worden. We hopen dat je van de podcast geniet! Als je dat doet, overweeg dan om je te abonneren. Geen tijd? Geen zorgen, hier is een vijfpunten TL;DR versie: Lachie en Taylor worden vaak geconfronteerd met stigma vanwege hun leeftijd. De meeste mensen denken dat als zij op jonge leeftijd succesvol kunnen zijn, anderen dat ook kunnen. In afwachting van logistieke vertragingen creëerden ze een fictieve klantenservicemedewerker die gebaseerd is op hun doel-demografie om meer herkenbaarheid te genereren. Met een aanvankelijk doel van €1.000 per dag, maakten ze uiteindelijk €70.000 in een periode van 28 dagen, wat neerkomt op €2.500 per dag. Dropshipping is eerst een hobby, daarna een bijverdienste, en vervolgens een inkomenvervanger. Wanneer je leert over dropshipping via YouTube, let dan op de overeenkomsten die mensen benoemen, want daar zit vaak wel waarheid in.

Het Stigma van Succesvolle Tieners

Aleisha: Jullie zijn 18 en 19 jaar oud. Vertel eens, hoe reageren andere mensen als je zegt: “Hé, we hebben veel geld verdiend tijdens de COVID-crisis.”
Taylor: Ik denk dat het eerste is dat we dat eigenlijk niet echt zeggen.
Lachie: Ik geef geen cijfers. Ik toon geen cijfers.
Taylor: Ik probeer dat niet te doen.
Lachie: Ja.
Taylor: Het is een vreemde situatie, want je moet je cijfers wel delen voor geloofwaardigheid.
Lachie: Social proof.
Taylor: Dit is zo’n tijd waarin de enige mensen die onze cijfers echt zien, degenen zijn die geïnteresseerd zijn in e-commerce via onze Instagram en LinkedIn. Maar als we met familie of vrienden praten en ze vragen ernaar, dan is dat…
Lachie: Het trekt aandacht wanneer mensen weten dat wij op 18 en 19 jaar oud dit kunnen doen. Het is alsof, “Oké, als jullie het op 18 en 19 kunnen doen, dan kan ik het op mijn 30e, op mijn 40e.”
Het is net alsof: “Als jullie het kunnen, kan iedereen het.”
Maar er komt veel meer bij kijken dan dat en vaak, de mensen die me vragen en mijn leeftijd associëren met succes en denken dat als wij het kunnen, zij het ook kunnen, geef ik ze gewoon geen aandacht. Het is gewoon niet de juiste reden om in dropshipping of ondernemerschap te stappen.
Taylor: Ik denk dat veel mensen het willen doen omdat het financieel aantrekkelijk lijkt… Het ziet er makkelijk uit als jonge mensen goed geld kunnen verdienen. Ze denken dat het aantrekkelijk is en denken: “Ik ben 35, ik heb jaren meer ervaring dan deze kinderen, ik kan het ze leren.” Maar na een week geven ze op als hun eerste Facebook-advertentie niet werkt.
Dus het is een vreemde tijd geweest voor Lachie en mij, om vrienden en familie te moeten vertellen: “Kijk, dit is waarschijnlijk niet het juiste voor jou.”
Lachie: Ik doe dit al heel lang. Ik wijs mensen al lange tijd af. Zelfs schoolvrienden waarmee ik naar school ging. Hetzelfde geldt voor Taylor, toen hij naar de universiteit ging, zelfs onze naaste vrienden hebben gevraagd om in de ruimte te stappen omdat ze het succes zagen.
En de laatste paar jaar heb ik niets publiekelijk gedeeld, dus ze wisten niet van al de moeilijkheden en alles wat ertussen zat. En dan, zodra ze het groene licht zien, de cijfers en de positiviteit die uit ondernemerschap komt, proberen ze meteen erin te stappen, en dat is gewoon: “Nee, verkeerde redenen, ga weg.”
Taylor: Ja, ik denk dat de mensen die dropshipping doen omdat ze iets willen bouwen, omdat ze een bedrijf willen starten, omdat ze iets groters willen doen dan negen-tot-vijf werken, degenen zijn die het op lange termijn zullen volhouden en er echt succes mee zullen hebben.

Taylor over het vinden van succes in een dropshipping-bedrijf
Aleisha: Je zei dat tijdens de middelbare school mensen vroegen en dat je toen al bezig was. Dus wanneer voelden jullie beiden die ondernemerskriebels? Wanneer dachten jullie beiden: “Oh, ik wil niet de standaard negen-tot-vijf doen. Ik wil mijn eigen bedrijf runnen en mijn eigen ding doen”?
Taylor: Ik weet dat het voor ons beiden altijd al zo is geweest.
Lachie: Ja, het begon denk ik met Minecraft, toen we 11-12 waren…
Taylor: We wilden allebei Minecraft-servers runnen, ik herinner me dat ik op de basisschool scooteronderdelen verkocht.
Lachie: Ik verkocht, geloof het of niet, hoe slecht het ook klinkt, ik resellde stenen uit de tuin in groep twee.
Ik probeerde een rugbybal te maken in groep drie. Ik wilde een soort microfoon en chip die ervoor zorgt dat de bal terugkomt als je hem schopt, maar natuurlijk had ik toen niet de financiering of cashflow om dat te doen, maar dat kan binnenkort komen.
Taylor: Ja. Ik weet nog dat ik begon met coderen aan het einde van de middelbare school, ik probeerde apps en zo te maken. Dus het was er altijd al. Maar toen ik ontdekte wat dropshipping was, was dat de kans om het echt te verkennen.
Lachie: Ja. All-in gaan.

Perseverantie is de sleutel

Aleisha: Je zei dat mensen aannemen en ik denk dat dat in veel industrieën gebeurt, dat je niet ziet wat er allemaal gebeurt tussen het succes.
Lachie: Ja, precies.
Aleisha: En dan denken mensen dat het makkelijk is of dat je een makkelijke rit hebt gehad om dingen te bereiken. Wat is het advies dat jullie kunnen geven aan nieuwe ondernemers die beginnen? Wat is het eerste advies als ik naar jullie toe kom en zeg: Lachie en Taylor, ik wil hiermee beginnen. Hoe begin ik en hoe zorg ik ervoor dat ik me niet verslagen voel als het niet meteen lukt?
Lachie: Het eerste wat ik heb geleerd de afgelopen 12 maanden, is dat mensen die aannemen of overdenken, dat is het ergste wat je kunt doen… Het is mijn grootste ergernis en persoonlijk in zaken en succes, elke keer dat ik overmatig nadacht of aannam dat iets niet zou werken, heb ik nooit iets bereikt.
Taylor: Het beste advies dat ik iemand zou kunnen geven als je hiermee begint, is: verwacht te falen. Heel weinig mensen, als iemand, slaagt de eerste keer.
Je moet gewoon blijven graven totdat je iets vindt dat werkt en daar bouw je dan verder op.
Niemand zijn eerste verhaal is geweldig. Kijk, sommige mensen… je kunt een gouden ticket krijgen en een geweldige eerste winkel hebben. Maar over het algemeen zal 99,99 procent van de eerste winkels slecht zijn. Ze zullen horloges, sieraden of mode verkopen, allemaal dingen die ik weet dat iedereen gedaan heeft en die nu niet meer werken.
Zeer weinig mensen hebben geluk bij hun eerste poging, zegt Taylor.
Lachie: Wat ik de afgelopen 12 maanden heb gemerkt, is dat het verschil tussen de mensen die erin stappen met misschien de juiste of verkeerde intenties, maar degene die het volhouden voor jaren, zijn degenen die die mislukkingen doormaken en ervan leren.
We hebben veel contact met mensen van 16 tot 20 jaar hier in Australië en het probleem is, elke keer dat ze naar ons toe komen en hun Facebook-advertentie die al 12 uur live is geen verkoop heeft opgeleverd, of ze tegen een probleem aanlopen en niet kunnen pivoterend, geven ze het op. Ze komen er niet meer op terug.
De mensen die daarvan leren en direct weer doorgaan, leren van hun fouten. Dat zijn de mensen die aan de andere kant eruit komen.
Taylor: Wat, eerlijk gezegd, begrijpelijk is. En ik denk dat dit een goede gelegenheid is om erover te praten. In deze ruimte is er veel valse informatie, mensen die hun te dure cursussen verkopen die in 2017 zijn gemaakt. Er is veel verouderde kennis.
En de mensen met de Lamborghini’s en luxe goederen die zeggen: “Ja, je schrijft je in voor mijn cursus van €2.000 en je zult volgende week rijk zijn.” Dit maakt het lijken alsof dropshipping makkelijker is dan het is. We zijn het er beide over eens dat dit vrij onethisch is.

WhatsApp
Scroll naar boven