Hoe Email-marketing Heeft Bijgedragen Een Miljoenen Dropshipping Winkel Op Te Bouwen

Free stock photo of advertising, branding, business

Yuliya en Mike wisten niet veel over dropshipping voordat ze hun winkel lanceerden. Met de hulp van e-mailmarketing hebben ze in slechts een paar jaar tijd een 7-cijferige onderneming opgebouwd. Ze vertellen ons alles over hun reis, inclusief het moment waarop ze trouwden. Dropshipping was eigenlijk niet hun eerste e-commercebedrijf. Dat zou de abonnementsboxdienst zijn die ze lanceerden. De abonnementsbox was leuk… maar het zes uur lang inpakken van dozen was niet zo leuk. Dus namen Mike en Yuliya alle lessen die ze leerden van de abonnementsbox en pasten die toe op dropshipping. Ze eindigden met een winkel die uitblinkt in de dingen waar dropshippers vaak moeite mee hebben – e-mail, herhalingsaankopen en een killer conversieratio. We spraken met ze over alles. Veel plezier! Je kunt meer lezen over Yuliya en Mike op de Oberlo-blog of hun YouTube-kanaal bezoeken.

E-mailmarketing helpen bij dropshipping

David: Oké, er is veel te bespreken hier. Jullie hebben een geweldige dropshipping-bedrijf dat al meer dan twee miljoen dollar omzet draait. De Facebook-pagina van je winkel flirt met de 100.000 volgers, en ik weet zeker dat je die 100.000 hebt bereikt tegen de tijd dat dit wordt uitgezonden. Jullie hebben ook een enorm goed draaiende e-mailmarketingcampagne, daar gaan we het ook over hebben. Maar eerst, ik vind het leuk dat jullie een stel zijn. Ik hou van een goed dropshipping-liefdesverhaal. Laat me daar beginnen. Iedereen die in een relatie is, of die ooit in een relatie is geweest, kan waarschijnlijk meteen een aantal dingen opnoemen die geweldig zouden zijn aan het starten van een bedrijf met een partner, en dan een aantal dingen die minder geweldig zouden zijn. Wat kunnen jullie zeggen over het aspect van de relatie in het bedrijf?

Yuliya: Ja. Dus het was beangstigend omdat we vijf jaar aan het daten waren voordat we samen gingen werken. En toen we samen begonnen te werken, zei ik: “Oh mijn god, we gaan ofwel uit elkaar gaan of trouwen.” Omdat we dit nog nooit eerder hadden gedaan. En een jaar later zijn we inderdaad elopement (in het geheim) gegaan, dus het werkte. We zeggen eigenlijk meestal: “Oh, het werkt omdat we dingen apart doen,” maar we realiseerden ons dat dat niet echt waar is, we doen alles samen. Maar wat echt helpt is dat we heel anders denken. Ik ben meer van het grote plaatje, en Mike is meer gericht op details en optimalisatie. En daardoor komen we eigenlijk niet te veel in de problemen met elkaar.

Mike: Ja, het is echt complementair in plaats van dat we strijden over ideeën.

Yuliya: Ja, en het is eigenlijk gewoon onze relatie naar een hoger niveau tillen, omdat we letterlijk 24/7 samen zijn. En dus hebben we elkaar eigenlijk nog beter leren kennen. En verrassend genoeg vechten we eigenlijk minder, denk ik, omdat we hebben geleerd dat hoe meer we vechten, hoe minder geld we verdienen. Dus we zijn echt goed geworden in het snel overgegaan zijn op ruzies.

Mike: Ja, we zijn echt goed in systemen en het stroomlijnen van dingen, inclusief ruzies. Dus het is als “Oké, we zijn hier over 30 minuten klaar mee.”

Yuliya: Ja, laten we het gewoon eruit gooien.

Mike: Het was gewoon standaardwerkprocedures.

David: Dus dit is jullie relatieadvies – start een bedrijf.

Yuliya: Als je echt snel wilt weten of deze persoon een ja of nee is, start een bedrijf, je weet het heel snel.

Mike: Het is een geweldige manier om dingen te testen, en onder een extreem sterke microscoop te plaatsen.

David: Dus jullie eerste bedrijf was geen dropshipping, maar een abonnementsbox. Het idee was dat mensen zich abonneerden en dan elke maand een bundel leuke dingen zouden krijgen. Waar kwam dat idee vandaan?

Yuliya: We waren eigenlijk… Ik herinner me dat we op een dag echt verveeld waren. Nou, het was twee dingen. Het was een combinatie van verveling en burn-out. Dus ik was al heel lang in de gezondheidscoaching en zakelijke consultancy-wereld, en ik was gewoon helemaal opgebrand van het uren ruilen voor geld, en gewoon de hele dag aan de telefoon zitten. En hoewel ik me een ondernemer voelde, was ik eigenlijk gewoon zelf-employed, omdat hoeveel geld ik maakte afhankelijk was van hoeveel uren ik erin stopte. Dus ik was echt wanhopig op zoek naar iets dat schaalbaar was, waar ik vervangbaar in was, en dat ik aan het einde zou kunnen verkopen, want bijvoorbeeld met coaching, als ik stopte met coachen, was het voorbij, er was geen toekomstig geld te verdienen.

Dus we begonnen gewoon willekeurig met het idee van abonnementsboxen, en we dachten aan de hersenen en de geest, omdat dat altijd iets is wat ons heeft geïnteresseerd. En we dachten, “Hé, zou het niet cool zijn als je elke maand een nieuw puzzel of hersenuitdaging krijgt om je brein scherp te houden?” Omdat het leren van nieuwe dingen je geest scherp houdt, maar wie heeft er nou tijd om elke maand nieuwe dingen te leren? Dus we dachten, “We vinden dit idee leuk, laten we het gewoon proberen.” En dat was onze eerste stap in de e-commerce, en we hebben zo veel geleerd omdat we in contact kwamen met zoveel verschillende bedrijven, en we leerden enorm veel over fulfillment, productie, en marketing, en we realiseerden ons dat we echt van marketing hielden en we echt haatten fulfillment en productie. Dus dropshipping was de perfecte oplossing.

Mike: De volgende logische stap. Ja. Ik heb er nooit zo over nagedacht, maar ja, dat was precies wat het was. Dropshipping was de volgende logische stap.

David: Het zou de volgende stap kunnen zijn, maar het is nog steeds behoorlijk anders. Het oorspronkelijke bedrijf zou inhouden dat je deze dozen in elkaar zet en ze zelf verzendt. De aankopen waren terugkerend. Er zijn gewoon veel verschillen met een typische dropshipping-winkel. Wat was het aan dropshipping waar jullie dachten: “Dit maakt sense. Dit is de volgende stap.” Wat was de aantrekkingskracht in vergelijking met wat jullie deden?

Mike: Wel, de grootste aantrekkingskracht voor mij was gewoon niet elke maand zes uur bezig zijn met het inpakken van dozen. Ja, het kost veel meer tijd dan je denkt, het ontwerpen van de dozen, dan de papieren en de 10 items erin stoppen, het verzegelen en het printen van labels, en de helft van je kleine appartement vol met dozen hebben.

Yuliya: Nou, ik denk niet dat we per se wilden dropshipping vanwege onze haat tegen het inpakken van dozen.

Mike: Nee, maar dat was zeker een groot voordeel.

Yuliya: Ik denk dat het meer was omdat het alles was waar we van hielden. We hielden van advertenties runnen. We hielden van productbeschrijvingen maken. We hielden van het vinden van producten die al bestonden, die we niet zelf hoefden te maken, maar die we cool vonden. We zijn niet creatief genoeg, althans nu niet, om onze eigen producten te maken, maar we zijn heel goed in het herkennen van goede winsten.

Mike: Ja, het was gewoon alles wat we het leukste vonden van ons vorige bedrijf.

Yuliya: Ja. En het was gewoon veel schaalbaarder, omdat we het gevoel hadden dat we met de abonnementsboxen beperkt waren in het aantal mensen dat we konden bereiken op basis van hoeveel cashflow we hadden, omdat we veel van tevoren moesten betalen voor de producten. Met dropshipping was er echt onbeperkt potentieel om naar de maan te schalen, dus het was perfect.

Ervaringen van twee ondernemers met dropshipping

David: Er waren natuurlijk verschillen tussen het abonnementsbox-model en dropshipping, en sommige dingen die je dacht dat je van het ene model naar het andere zou kunnen overbrengen, en dus dingen die je leerde en die je zelfs retained hebt, zelfs als de modellen heel verschillend zijn. Wat waren enkele van de dingen die je van het abonnementsbox-bedrijf naar dropshipping hebt gebracht? Dingen die je leerde en die je retained hebt, zelfs als de modellen compleet anders zijn?

Mike: Wel, dat was de eerste keer dat we ooit werkten met Facebook-advertenties, dus dat was iets dat echt interessant was, een beetje begrijpen hoe je klanten bereikt.

Yuliya: Analyse.

Mike: Ja, productpagina’s en websiteontwerp, echt duiken in de analytics. E-mailmarketing was een groot onderdeel dat we uiteindelijk… Het werd een groot onderdeel van ons dropshipping-bedrijf.

Yuliya: Ja, omdat e-mailmarketing met abonnementsboxen enorm belangrijk is omdat je je klanten wilt behouden, zodat er geen churn is.

Mike: En ik denk dat dat echt een groot ding is dat mensen niet associëren met dropshipping-bedrijven, omdat ze denken dat je gewoon Facebook-advertenties draait of whatever advertenties en een klant verkrijgt, en dat is het. Maar als je echt focust op het behouden van klanten, dan kun je veel meer geld verdienen met dropshipping.

Yuliya: Ja. Dus we zijn echt dankbaar dat we dat e-mailaspect van de abonnementsbox hebben meegenomen in dropshipping.

WhatsApp
Scroll naar boven